بلغمی ها

همه چیز در مورد افراد بلغمی مزاج

بلغمی ها

همه چیز در مورد افراد بلغمی مزاج

هشدار درباره کاهش آمار تغذیه با شیر مادر در کشور

معاون وزیر بهداشت گفت: شمار مادرانی که نوزاد خود را تا شش ماهگی فقط با شیر خود تغذیه می کنند در کشور به یک سوم رسیده است.
دکتر علیرضا مصداقی نیا در مراسم روز جهانی شیر مادر افزود: جدیدترین آمار وزارت بهداشت نشان می دهد ، اکنون حدود22درصد  مادران به تغذیه کامل با شیر مادر توجه دارند و این باعث شده است در این باره برنامه های جدید طراحی و اجرا کنیم.
آمار سال های قبل تغذیه با شیرمادر در دهه هفتاد (1372تا 1376)، حکایت از تغذیه انحصاری80 درصد نوزادان کشور با شیر مادر در شش ماه نخست تولد داشت. وی با تاکید بر این که امروزه موارد علمی متعددی درباره فواید شیر مادر برای کودک و مادر به اثبات رسیده است گفت: شیر مادر با داشتن مقادیر متعادلی از چربی های مفید و ویژه ای به نام امگا3و امگا6موجب بالا رفتن هوش کودکان تا میزان12واحد می شود.
معاون بهداشتی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: نوزادانی که با شیر خشک تغذیه می شوند به علت ابتلا به کمبود آهن و کم خونی ناشی از آن در معرض کاهش ضریب هوشی تا میزان ده واحد قرار دارند.
به گفته او، علت این کم خونی در نوزادانی که با شیر خشک تغذیه می شوند جذب کم آهن از طریق شیر مصنوعی و بالا بودن ضریب جذب آهن در بدن نوزاد از طریق شیر مادر است.
دکتر مصداقی نیا کاهش توجه مادران به شیردهی را ناکافی بودن اطلاعات آنها از طریق رسانه ها، کم حوصلگی مادران و ناکافی بودن آموزش های نحوه شیردهی از طرف ماماها و پرستاران اعلام کرد.

بر گرفته از سایت رسمی دکتر روازاده

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد