اطلاعیه جمعی از هواداران احیای تغذیه سالم

در پی درخواست های مکرر از سوی هواداران جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران در خصوص روش های واریز کمک های نقدی خویش جهت هزینه های مربوط به نامزدهای شورای شهر، اطلاعیه ذیل از سوی حامیان و ستاد مردمی دکتر روازاده منتشر گردید.

ما طرفداران جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران و آقای دکتر حسین روازاده کمک های نقدی خویش را به شماره حساب بانک ملت (جام) 20535199/61 به نام جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران واریز می نماییم تا اینکه این جامعه بتواند مبلغی هر چند ناچیز از هزینه های مربوط به نامزدهای شورای شهر تهران خویش را تامین نماید.

جمعی از طرفداران احیای تغذیه سالم

ادامه نوشته

برنامه های حکیم دکتر روازاده نامزد شورای اسلامی شهر تهران اعلام شد

باعنایت به ثبت نام آقای دکتر روزاده در انتخابات شورای اسلامی شهر تهران و پیرو استقبال اقشار مختلف مردم از این اقدام، با توجه به توانمندیها، تجارب و تخصص ایشان، موارد ذیل که بر اساس قانون اساسی جزء اختیارات شوراهای اسلامی شهر می باشد، به عنوان بخشی از برنامه های اجرایی ایشان از طرف ستاد انتخاباتی دکتر روازاده اعلام می گردد:

ادامه نوشته

برگزاری نشست خبری جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران

نشست خبری جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران روز شنبه مورخ 1392/3/18 از ساعت 17 تا 19 با حضور دبیر کل، قائم مقام دبیر کل، دبیر اجرایی و اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران و بیش از 30 خبرنگار از خبرگزاریها و سایتهایی خبری مختلف به شرح ذیل برگزار گردید.

در این نشست ابتدا آقای دکتر حسین روازاده دبیر کل جامعه و آقای دکتر احمد ناجی زواره دبیر اجرایی جامعه به ارائه گزارش عملکرد و فعالیت جامعه پرداخته و سپس پاسخگوی پرسشهای خبرنگاران در مورد محورهای ذیل بودند.

ادامه نوشته

افتتاح سایت ستاد انتخاباتی آقای دکتر روازاده

به اطلاع کلیه کاربران محترم می رسانیم، سایت ستاد انتخاباتی آقای دکتر روازاده(کاندیدای شورای اسلامی شهر تهران) راه اندازی گردید. جهت ورود به این سایت از لینک زیر استفاده نمایید.

http://www.ravazadeh.com

بیانیه جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران درباره یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

ملت ایران در آغاز دهه چهارم انقلاب یعنی دهم عدالت و پیشرفت در سرنوشت سازترین نقطه انتخابهای خود ایستاده است.

در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی حضور با شکوه مردم در صحنه انتخابات پرده ای دیگر از ولایت مداری ملت ایران را به رخ دنیا خواهد کشاند؛ همانگونه که شرکت در انتخابات وظیفه شرعی بوده، انتخاب اصلح نیز یک تکلیف الهی است. انتخاب شایسته مردم گواه بصیرت سیاسی بالای آنان خواهد بود این حضور حداکثری و انتخاب دقیق خاک یاس و سردر گمی بر دهان دشمنان کینه توز جمهوری اسلامی ایران خواهد پاشید و نور امید تازه ای در دل مظلومان عالم که چشم به بیداری اسلامی ملتهای مسلمان برای رهایی از یوغ دولتهای وابسته به استکبار دوخته اند خواهد دمید.

جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران ضمن دعوت به حضور همه اقشار مردم در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران حمایت خود را از شخصیت متخصص, بصیر , انقلابی , ولایت مدار, باتجربه در امور سیاسی و در روابط بین الملل, متعادل در رفتار و گفتار و مورد حمایت اکثر احزاب و اقشار مردمی و دارای قویترین تیم های اقتصادی, اجرایی و اجتماعی جناب آقای دکتر علی اکبر ولایتی اعلام می دارد تا به حول قوه الهی با انتخاب ایشان در مسیر رونق کشاورزی و دامداری و ارتقای سلامت محصولات غذایی نیز ضمن غلبه بر چالش های اقتصادی گامهای بلندی برداشته شود.



جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران

دبیر کل - دکتر حسین روازاده

آیا می دانید که ماساژ دلاکهای قدیم بهتراز ماساژ درمانی برای بیماران اثربخش است!

در تدابیر حفظ سلامت طب سنتی ایرانیان، حمام کردن اصول بسیار دقیق درمانی داشته که دلک به معنی ماساژ (در لغت نامه دهخدا، دلک به مالیدن چیزی را و نرم و تابان گردانیدن، تعریف شده است) جز بخش های اصلی آن بوده است و به کسی که دلک می کرده، دلاک گفته می شده و نقش و وظیفه ایشان با کیسه کش، متفاوت بوده است.
مشت مالی و ماساژی که توسط دلاک ها در حمام های گرم انجام می شد، اثر بخشی بیشتری نسبت به ماساژ درمانی امروزه دارد، چرا که عضلات و مفاصل فرد روغن مالی شده و با آب و بخار آب گرم می گردید.

لازم به ذکر است در فیزیوتراپی نیز که با برق انجام می شود، خشکی در آن موضع می نشیند که می تواند اثرات منفی روی عضلات داشته باشد.

 

آیا می دانید که طبیعت سرد سرامیک کف منازل برای افراد مضر است!


فرش های دستباف این محصول دست هنرمندان ایرانی که با نخ های پشمی یا ابریشمی و رنگ های طبیعی، زینت بخش خانه ها بود کم کم جای خود را به فرش های ماشینی با نخ ها و مواد شیمیایی دادند و خواص و فواید نشستن بر روی فرش های دستی جایگزین مضرات و عوارض فرش های ماشینی شده است.
کم کم فرش های ماشینی نیز جای خود را به کف پوش های امروزی داد که از جمله رایج ترین این کف پوش ها، سرامیک هایی هستند که همان گونه که در گذشته داشتن فرش های دستباف ارزش محسوب می شد، امروزه استفاده از این سرامیک ها ارزش و کلاس آپارتمان ها به حساب می آیند!

 طبیعت سرامیک و سنگ سرد است و راه رفتن بر روی آن ها، مخصوصاً برای کودکان عوارض بدی دارد و برای مفاصل بسیار مضر است. کف پا اندام مهمی است و سرد و گرمی که از کف پا عارض می گردد، اثرات مهمی روی اعضای بدن می گذارد و سرد شدن کف پا خیلی مضرتر از سردی کف دست ها و سایر اندام ها است.

ادامه نوشته

توصیه های بهداشتی: ورزش و تدابیر مربوطه


پیامبر اعظم (ص):
خداوند متعال انسان قوی و نیرومند را دوست دارد. (بحار الانوار : 64 / 184)

ورزش حرکتی ارادی است که منجر به تنفس عظیم و متواتر می شود و استعمال معتدل و به موقع آن مانع بیماری است.
حکیم بزرگ ابو علی سینا در خصوص ورزش می گوید، ورزش تنها چیزی است که باعث انعاش حرارت غریزی بدن می شود یعنی همچون خاکستر زیر آتش که با باد زدن شعله ور و برافروخته

می شود، ورزش نیز باعث شعله ور شدن حرارت غریزی بدن می گردد البته برای  ورزش نیز تدابیر خاصی در طب سنتی درنظر گرفته شده است که در صورت عدم رعایت آن می تواند بجای سلامت برای بدن مضراتی را به همراه داشته باشد.
علل نیاز به ورزش را می توان انعاش حرارت غریزی و دفع برخی فضولات دانست.
در یک ورزش سالم در مرحله اول که عرقمان در می آید و نفس عمیق و سریع می شود باید کم کم بار ورزش را کم کنیم و حرکتمان را آهسته کنیم، سپس بنشینیم تا عرقمان خشک شود و ورزش را تمام کنیم.

ادامه نوشته

آلوبخارا غذای مفیدی که برای سلامت استخوان سودمند است

دکتر شیرین هوشمند، دکتر بهرام ارجمندی*
ترجمه دکتر مهدی پاسالار، دستیار دکترای تخصصی طب سنتی ایران

چکیده: پوکی استخوان (استئوپروز) یک اختلال ناتوان کننده هم در زنان و هم مردان است اگرچه، به میزان بالاتری در زنان دیده می شود. همچنان که جابجایی مردم شناختی (دموگرافی) در افزایش سن جمعیت ادامه می یابد، تعداد بیشتری از زنان و مردان دچار بیماری پوکی استخوان خواهند شد و جستجو برای درمان های جایگزین غیردارویی بالقوه، از جایگاه برجسته ای برخوردار است. صرف نظر از درمان های دارویی فعلی، شیوه زندگی و عوامل تغذیه ای ویژه ای برای کاهش خطر پوکی استخوان شناخته شده اند.

ادامه نوشته

هشدار به خانمهای علاقه مند به کفش پاشنه بلند

نتایج مطالعات جدید به خانمهای که از کفشهای پاشنه بلند استفاده می‌کنند هشدار می دهد مراقب تغییر شکل آناتومی بدنشان باشند.

به گزارش مهر تحقیقات جدید نشان می‌دهد هزینه‌ پوشیدن طولانی مدت کفشهای پاشنه بلند بسیار بیشتر از هزینه ای است که بسیاری برای خریداری انواع مارکدار و مرغوب این نوع از کفشها پرداخت می‌کنند. علاوه بر درد پا و تغییر شکل پاها، استفاده طولانی مدت از این گونه کفشها بر روی آناتومی عضلات ساق پا و زردپی ها تاثیرگذار است.

شیب زیاد پاشنه های بلند کفش منجر به انقباض ماهیچه های ساق پا می شود که این عارضه در نهایت موجب کوتاه شدن بافت ماهیچه‌ای ساق وسخت شدن زردپی آشیل می‌شود و از این رو خانمها هنگام راه رفتن با کفش تخت و یا کفش ورزشی احساس پا درد خواهند کرد.

محققان دانشگاه منچستر از میان گروهی 80 نفره از زنهای 20 تا 50 ساله، که برای بیش از دو سال به صورت روزانه کفشهایی با پاشنه های پنج سانتیمتری به پا می کرده اند 11 نفر که در هنگام پوشیدن کفشهای بدون پاشنه احساس ناراحتی می کردند را انتخاب کردند.

اسکن ماورای صوت بر روی پاهای داوطلبان نشان داد بافت عضلانی ساق پا در افرادی که کفشهای پاشنه دار به پا می کردند در مقایسه با خانمهایی که از کفشهای پاشنه دار استفاده نمی کردند، 13 درصد کوتاهتر است. همچنین تصویربرداری های MRI انجام شده بر روی پاهای این دو گروه گویای این حقیقت است که زردپی آشیل که استخوان پاشنه پا را به عضله ساق متصل می‌کند، طی استفاده مکرر از کفش پاشنه بلند، ضخیمتر و سخت تر می‌شود.

بر اساس گزارش فاکس نیوز، محققان اعلام کردند کفشهای پاشنه دار شاید زنان را بلند ر و یا لاغرتر نشان ‌دهد اما در حقیقت شیب زیاد کفشهای پاشنه دار باعث انقباض ماهیچه های ساق پا و ضخیم شدن زردپی آشیل می شود، پدیده ای که به مرور می تواند منجر به پا درد فراوان هنگام پوشیدن کفشهای تخت، لنگیدن و در نهایت تغییر فرم آناتومی بدن در زنها شود.

sourse: tabaye